Mezi vystavovateli na jednom z největších světových veletrhů železniční techniky InnoTrans bude již tradičně zastoupena společnost DAKO-CZ, přední výrobce brzdových systémů a komponentů pro kolejová vozidla. Na veletrhu si odbydou světovou premiéru hned dva nové produkty: lehká trámcová brzda DAKO ITBL pro nákladní vozy a revoluční elektromechanická kotoučová brzdová jednotka DAKO KKBE.
Lehká trámcová brzda pro nákladní vozy kombinuje jednoduchost a robustnost v kompaktním provedení. Při jejím vývoji společnost aplikovala několik inovativních řešení. Zároveň bude v Berlíně poprvé představeno světově unikátní řešení v podobě elektromechanické kotoučové brzdové jednotky DAKO KKBE, které boří zažitá technická řešení a předčí svými parametry dosud dostupná řešení jiných výrobců.
Kromě těchto dvou světových premiér představí DAKO-CZ své produkty ze segmentů pneumatických, hydraulických i elektromechanických brzdových systémů. Řešení DAKO-CZ budou zároveň součástí exponátů zákazníků společnosti, například chorvatského výrobce nákladních vagónů Đuro Đaković či Siemens Mobility.
„Veletrh InnoTrans vnímáme jako naprosto nejdůležitější akci, na níž můžeme před zraky našich zákazníků, odborné i laické veřejnosti představit naše produkty a řešení. Také proto jsme vsadili na našem stánku na průřez produkcí,“ říká Lukáš Andrýsek, předseda představenstva DAKO-CZ, a doplňuje: „Vyzdvihnout ovšem musím jeden produkt, který vnímáme jako zásadní. Je to elektromechanická kotoučová brzdová jednotka DAKO KKBE, která je součástí naší koncepce DAKO Brake By Wire.“
Brzdová jednotka DAKO KKBE patří do produktové řady „air free and oil free“, které k zastavení vlaků nepotřebují stlačený vzduch ani olejové hospodářství. Je určena pro ucelené vlakové soupravy příměstských jednotek a vozů metra. Může však nalézt uplatnění také u moderních konstrukcí osobních i nákladních vozů: elektromechanická brzdová jednotka KKBE je plně ovládána řízením brzdy DAKO iRB a je kompatibilní se všemi běžně používanými řídícími systémy kolejových vozidel.
„V elektromechanických brzdových systémech jednoznačně vidíme budoucnost. Představují revoluci na železnici. Do budoucna postupně nahradí jak pneumatické, tak hydraulické brzdové systémy. Vzhledem k tomu, že letošní veletrh InnoTrans má motto: Budoucnost mobility v době klimatické změny, tak naše řešení DAKO KKBE reprezentuje díky své šetrnosti k životnímu prostředí příspěvek DAKO-CZ k naplnění těchto cílů,“ dodává Lukáš Andrýsek.
Z dalších produktů vystaví DAKO-CZ na veletrhu InnoTrans například brzdovou kotoučovou jednotku na kolo KKBB přizpůsobenou pro aplikaci na lokomotivu Siemens VECTRON, řídící panel pro soupravy metra Londýn včetně krytování, jenž je výsledkem spolupráce se společností Siemens a bude nasazen na nových soupravách na lince Piccadilly londýnského metra. Na stánku DAKO-CZ č. 450 v hale 1.2 berlínského výstaviště bude k vidění též například provozem ověřená tramvajová elektromechanická řídící jednotka. Nově se představí modifikovaná verze bez stavěče odlehlosti, která otevře možnosti aplikace hlavních benefitů konceptu Brake By Wire i pro projekty citlivé na pořizovací náklady. Dále bude vystavena řídící jednotka elektromechanické brzdy iRB 05.1 nebo řídící jednotka hydraulické brzdy a další produkty.
„Věříme, že naše expozice zaujme návštěvníky jak z řad odborné, tak široké technické veřejnosti. Bude místem, kde navážeme nové kontakty. Velmi důležitá pro nás bude také ukázka spolupráce na indickém trhu, kde DAKO-CZ založilo společný podnik s klíčovým hráčem na indickém trhu, naším partnerem, společností Medha Servo Drives Pvt. Ltd. s názvem MEDHA DAKO-CZ Pvt. Ltd. Naše spolupráce je soustředěna na dodávky ucelených a moderních brzdových systému pro nově připravované vozy EMU, METRA a lokomotiv pro indickou železnici,“ říká Jana Kavalír, manažerka marketingu DAKO-CZ.