Vysokorychlostní jednotky pro Deutsche Bahn (DB) mají nový design interiéru, který byl představen u 17. soupravy ICE 3neo na konci října. Na frankfurtském hlavním nádraží zástupci DB a Siemens Mobility vyprovodili tento vlak na první jízdu s cestujícími na trase do Kolína nad Rýnem – o tři měsíce dříve, než bylo původně plánováno.
Co se v interiéru s uvedením 17. soupravy změnilo? U vozidla prošla inovacemi sedadla, která nově nabízejí lepší možnosti nastavení a větší pohodlí pro cestující. Nový harmonický vzhled interiéru podtrhují moderní materiály, jako jsou dřevěné dekorační akcenty a čalounění z prémiové 85procentní vlny v decentně zvolených barvách. Sedadla v 1. třídě jsou laděna do teplých šedých tónů, zatímco ve 2. třídě převládají modré odstíny a palubní restauraci dominuje vínová červeň. Cestujícím jsou k dispozici integrované držáky na tablety i háčky na kabáty u každého opěradla. Na výsledné podobě interiéru tohoto rychlovlaku má svůj podíl český tým Siemens Mobility, a to právě v oblasti interiéru.
„S vysokorychlostními vozidly se v českém Engineeringu setkáváme už mnoho let. Jsem rád, že mám kolem sebe kvalitní tým lidí, se kterými se můžeme pustit do náročných úkolů spojených s vývojem a konstrukcí vysokorychlostních vozidel pro rychlost 300 km/h i vyšší,“ uvedl Roman Prell, vedoucí Engineeringu Siemens Mobility v ČR. V projektu ICE 3neo pro německého dopravce tentokrát český tým řešil zejména interiér, tedy oddíl pro děti, oddíly pro kola, služební a odpočinkový oddíl pro personál. „Navrhovali jsme podobu stolků, zavazadlových a úložných prostor, jak bude vypadat vnitřní obložení, boční stropy či prosklené zástěny a v neposlední řadě jsme pracovali na integraci informačního systému ve vozidle,“ dodal Roman Prell. Od letošního listopadu bude ze závodu Siemens Mobility v Krefeldu vyjíždět každých 16 dní kompletní osmivozová souprava ICE 3Neo.
Od svého prvního uvedení do provozu se ICE 3Neo těší velké oblibě a cestující tento vlak zaujal svou vysokou spolehlivostí. Rychlovlaky ICE 3neo jsou v provozu s cestujícími od prosince 2022 a jezdí v pravidelném provozu mezi Dortmundem, Kolínem nad Rýnem a Frankfurtem nad Mohanem a po nové vysokorychlostní trati Wendligen-Ulm až do Mnichova. Nová podoba interiéru ICE 3neo zapadá do strategie společnosti DB, která se zaměřuje v dálkové dopravě na zvyšování komfortu a pohodlí po celou dobu cesty (od nových center DB, salónků DB až po ICE 3Neo, vlajkovou loď dálkové flotily DB). Do roku 2028 bude dodáno dalších 73 vlaků s novým interiérem. Všech 90 vlaků zajistí společnosti DB velkou část kapacity dálkové dopravy.