V rámci modernizace zabezpečovacího zařízení na maďarské železniční trati Szeged – Röszke – HU/SRB hranice uvedla společnost AŽD do provozu první digitální staniční zabezpečovací zařízení ESA-44-HU. Součástí dodávky je také integrované traťové zabezpečovací zařízení, železniční přejezdy a dodávka a instalace stacionární části systému ETCS v úrovni L1, které se bude aktivovat v další fázi projektu.
V roce 2024 pak budou následovat instalace dalších digitálních stavědel ve stanici Szeged a na trati Soroksár – Kelebia. AŽD spolupracovala na vývoji, výrobě a instalaci železničního zabezpečovacího zařízení v Maďarsku se společnostmi V4SIL a R-KORD (součást holdingu V-Híd). Spolupráce zahrnovala aplikaci českého know-how a nástrojů při výrobě finálního zařízení v Maďarsku a také vývoj softwaru speciálně přizpůsobeného maďarským předpisům.
„Samotný vývoj a modifikace zabezpečovacího zařízení byly náročné kvůli specifickým principům zabezpečovací techniky v Maďarsku. Z technického hlediska jsme zde narazili na významné odlišnosti, které jsme museli do našeho zařízení ve velmi krátké době implementovat. Velmi však oceňuji spolupráci s odborníky z Maďarských železnic a našich partnerských společností R-KORD a V4SIL, kteří nám společně významně pomohli při splnění všech podmínek,“ řekl ředitel Výzkumu a vývoje společnosti AŽD Karel Višnovský.
Na zabezpečení tratě Szeged – Röszke – HU/SRB hranice se také významnou měrou podílí dceřiné společnosti AŽD Slovakia a Projekt Signal.