Od roku 2018 buduje SNCF ve své GSM-R síti systém GPRS od společnosti Kontron Transportation, který umožní zásadní zlepšení kapacity přenosové cesty pro zabezpečovací systém ETCS. Tato funkce se jmenuje ETCS over GPRS a v nedávné době prošla úspěšně evropskou standardizační procedurou. Hlavní výhodou tohoto systému je několikanásobné zvýšení počtu ETCS uživatelů.
Projekt výstavby pokrývá na trase Paříž – Lyon přibližně 483 kilometrů železniční trati. U společnosti SNCF je projekt znám pod zkratkou „HPGVSE“ (Haute Performance Grande Vitesse Sud Est) a provoz zde bude zabezpečen právě prostřednictvím ETCS over GPRS. Cílem celého projektu je uvést ERTMS do provozu v celé oblasti LGV SE (Ligne à Grande Vitesse Sud-Est) do roku 2025, tak aby se zvýšila spolehlivost provozu a zvýšila kapacita tratě přibližně o více jak 20 procent.
Z technického hlediska je celá GPRS infrastruktura založená na tzv. geo-redundantních systémech infrastruktury sítě GSM-R/GPRS. Jedním z klíčových prvků je i technické řešení pro zajištění kybernetické bezpečnosti. Projekt HPGVSE je pouze prvním krokem k systému GPRS. V dalším kroku by společnost SNCF chtěla zprovoznit tento systém na trati Marseille – Vintimille.