Nový typ dvojkolí připravili v Bohumíně pro CZ LOKO, svého tradičního zákazníka a jednoho z nejvýznamnějších výrobců posunovacích lokomotiv v Evropě. Může být použit na dvounápravových lokomotivách řady 719.7, čtyřnápravových lokomotivách řady 744.0 a 744.1, ale hlavně na všech nově připravovaných lokomotivách CZ LOKO.
Nové inovativní dvojkolí s hmotností 2520 kg je osazeno koly z materiálu ER8 konstrukce BONATRANS. Kola průměru 1100 mm a hmotnosti 511 kg mají k desce připevněné brzdové kotouče. Náprava je vyrobena z materiálu EA4T a váží 553 kg. Průměr sedel pro kola je 215 mm. Nápravy BONATRANS vyrábí dle technické dokumentace CZ LOKO.
Tento univerzální typ dvojkolí může být použit pro malou dvounápravovou posunovací či velkou čtyřnápravovou traťovou lokomotivu, pro lokomotivu jak motorovou, tak elektrickou či duální – dvou zdrojovou. Jedná se o výsledek trendu zvyšování efektivity výroby kolejových vozidel pomocí modulární stavby s minimalizaci typů použitých dílů, jakým je také dvojkolí. Pokud zmiňujeme nové lokomotivy CZ LOKO, máme na mysli především lokomotivy EffiLiner 2000, DualLiner 2000 a DualShunter 2000.
BONATRANS dodává dvojkolí a jeho části dlouhodobě do 80 zemí světa na 5 kontinentech. „Lokomotivní segment je pro nás velmi významný, představuje více než 100 zákazníků ze zhruba 40 zemí Evropy, Asie, Ameriky a Afriky. V tržbách za dvojkolí, kola, nápravy a obruče je to až 1 mld. Kč ročně“, dodal Jakub Weimann, generální ředitel.