České dráhy převzaly od společnosti Rolling Stock Lease do nájmu pět vícesystémových elektrických lokomotiv řady 193 Vectron, poslední šesté vozidlo bude předáno v řádu několika dnů. Národní dopravce tak rozšíří stávající flotilu 11 vozidel tohoto typu, které jsou pravidelně nasazovány v osobní dopravě.
S novými lokomotivami se počítá pro linku R18 z Prahy do Starého Města u Uherského Hradiště zpočátku ve formě zkušebního provozu se zácvikem dalších strojvedoucích. Zde nahradí starší lokomotivy, které není ekonomické vybavovat ETCS a přestavovat na jinou napěťovou soustavu kvůli probíhající konverzi napěťové trakční soustavy. Přesněji půjde o lokomotivy řady 371, které nebudou moci být přibližně od roku 2022 na lince R18 provozovány právě z důvodu změny trakčního napájení na střední Moravě.
Dalších sedm lokomotiv z tohoto kontraktu dostanou ČD do nájmu koncem měsíce října 2022. Lokomotivy z parku ČD mohou jezdit na třech napájecích systémech (stejnosměrném 3 kV, střídavém 25 kV 50 Hz a střídavém 15 kV 16,7 Hz), jsou vybaveny evropským vlakovým zabezpečovačem ETCS, jejich jmenovitý trakční výkon je 6400 kW a nejvyšší provozní rychlost 200 km/h. Schváleny jsou pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Rumunsku a Slovensku.