Tři české diesel-elektrické lokomotivy řady 774.7 vyrobené společností CZ LOKO budou příští rok jezdit po finských tratích v barvách soukromého dopravce Fennia Rail Oy. Smlouva o dodání lokomotiv byla podepsána na konci listopadu.
„Náš český partner má zkušenosti s výrobou lokomotiv pro různé klimatické podmínky a široký rozchod. V roce 2015 tak můžeme začít s nákladní dopravou na naší železniční síti,“ říká Kimmo Rahkamo, generální ředitel Fennia Rail, která je prvním privátním železničním operátorem v zemi. První z lokomotiv jí bude dodána v září příštího roku, další budou následovat po měsíci, nutné je také schválení lokomotivy pro provoz ve Finsku. Lokomotivy 774.7 budou postavené nejen na rozchod kolejí 1 520 mm, ale budou i teplotně odolné, připravené na provoz až do – 40°C.
„Zhodnotíme zde bohaté zkušenosti z vývoje a výroby lokomotiv pro podobné klimatické podmínky v pobaltských státech a Rusku. Projekt po technické stránce vychází z lokomotiv CME3 pro Lotyšsko a ve Finsku bude schvalován v souladu s normami TSI. Pro prototyp to je trochu hraniční termín, ale vypořádáme se s tím,“ uvedl Josef Bárta, generální ředitel CZ LOKO.
Právě termín dodání hrál při rozhodování Fennia Rail významnou roli a díky své pružnosti tak česká firma porazila další konkurenční nabídky. Spalovací motory splňující moderní emisní předpisy dodá společnost Caterpillar. Právě šetrností k životnímu prostředí, bezpečností a ekonomickou efektivností chce Fennia Rail Oy přesvědčit finské podniky, aby daly přednost tomuto konkurenčnímu způsobu nákladní dopravy.