Mezi prioritní směry rozvoje koncernu ZKL patří stále vývoj a produkce ložisek pro kolejová vozidla. Proto se také pravidelně účastní veletrhu drážní techniky Czech Raildays v Ostravě. Mezi letošní novinky ZKL patří především rozšíření sortimentu ložisek pro tramvaje.
V první řadě se jedná o kuželíkovou jednotku s izolačním keramickým nástřikem na vnějším kroužku a kuličkovou otoč. Tato ložiska již byla předána zákazníkovi do provozních zkoušek. Rozšiřují tak rodinu speciálních ložisek, do které se řadí například ložiska tramvaje 28T pro město Konya. Za zmínku stojí také kuželíkové ložiskové jednotky pro vozy osobní dopravy. Prvním z této typové řady bylo ložisko vyvinuté pro dvoupatrové elektrické jednotky City Elefant s maximální provozní rychlostí 140 km/hod. Tato ložiska byla již úspěšně odzkoušena i pro použití na vlacích s rychlostí 200 km/hod.
Základním sortimentem železničních ložisek zůstávají nápravová válečková ložiska pro osobní i nákladní vozy. Tato ložiska po zavedení inovované plastové klece jsou srovnatelná s výrobky světových výrobců ložisek a postupně se rozšiřuje jejich použití u různých dopravců i v zahraničí. V provedení se speciálním těsněním jsou například v běžném provozu na všech soupravách Regio- Panterů v Jihomoravském kraji.
Významným milníkem pro výrobu železničních ložisek je delimitace jejich výroby do ZKL Klášterec nad Ohří, která v současnosti probíhá. Zvládnutí tohoto rozsáhlého projektu přinese výrobu na nových technologiích, které přispějí ke zvýšení kvality ložisek a nárůstu spokojených zákazníků.