Společnost DAKO-CZ v rámci letošního InnoTransu prezentovala novinky pro nákladní i osobní železniční dopravu, například modulové brzdové systémy pro vozy metra, pneumatické panely pro vlakové soupravy a kotoučové brzdy. Kompletní portfolio produktů pro kolejový průmysl doplnily také hydraulické brzdy pro tramvaje.
Kompaktní brzdový modul DAKO je určený pro nákladní vagóny s maximální rychlostí 120 km / h a maximálním zatížením nápravy 22,5 tun. Modul může pracovat v teplotním rozsahu -40 ° C až +70 ° C, jeho životnost je 30 let. Modul splňuje veškeré požadavky předpisu UIC a TSI a normy EN.
Pneumatické brzdové moduly, brzdový panel a pomocné pneumatické moduly DAKO jsou určeny pro vozy metra. Brzdový systém pro vozy metra je modulového provedení a ovládá tlak v hlavním potrubí, elektropneumatickou přímočinnou brzdu, nouzovou brzdu, parkovací pružinovou brzdu a vzduchové vypružení, které zajišťuje konstantní vzdálenost mezi skříní vozidla a podvozkem nezávisle na zatížení. Vozy jsou též vybaveny protismykovým zařízením pro ochranu kol.
Dalším klíčovým exponátem firmy DAKO-CZ v Berlíně byl brzdový systém určený pro tramvaje. Tramvaj je postavena na dvou motorových a jednom běžném podvozku. Motorový podvozek je vybaven elektrohydraulickou pasivní brzdou s automatickým stavěčem odlehlosti, běžný podvozek elektrohydraulickou aktivní brzdou. Aktivní i pasivní brzda se používá pro proporcionální dobrzďování tramvajového vozidla, jako parkovací brzda nebo jako plnohodnotná náhradní brzda při výpadku EDB. Součástí dodávky je řídící elektronika a pískovací zařízení.
Elektrohydraulická pasivní brzda tramvaje se používá pro proporcionální dobrzďování trakčních podvozků tramvajového vozidla, jako parkovací brzda nebo jako plnohodnotná náhradní brzda při výpadku EDB.