Vysokorychlostní elektrické jednotky Siemens Velaro se etablovaly v řadě zemí s nejrůznějšími geografickými a klimatickými podmínkami jako velmi spolehlivá, energeticky úsporná a pro cestující pohodlná vozidla, která jsou vhodná pro provoz rychlostí do 350 km/h. V širokém rozsahu vzdáleností tato vozidla dokážou dopravovat cestující rychleji a pohodlněji než letadla a automobily, a to s nižší energetickou náročností.
Trend rozvoje nových technologií však nadále pokračuje. Díky tomu je možné na letošním veletrhu InnoTrans v Berlíně vidět novinku nesoucí název Velaro Novo. Cílem inovací je podpořit environmentálně příznivou vysokorychlostní železniční dopravu a nabídnout rychlá a komfortní vozidla, která jsou cenově dostupaná, mají nízké provizní náklady, tedy i nízkou spotřebou energie a nízké náklady na údržbu. Tento variabilní produkt určený pro dopravu rychlostmi 250 až 360 km/h přináší ve srovnání s výchozím typem Velaro ve variantě o délce vozidla cca 200 m:
– zvýšení přepravní kapacity o 10 %,
– snížení hmotnosti o 15 %,
– snížení spotřeby energie o 30 %,
– snížení investičních nákladů o 20 %,
– snížení nákladů na údržbu o 30 %.
Siemens zahájil vývoj nového konceptu v roce 2013 a první vlaky mohou být v provozu v roce 2023. V evropském týmu tvůrčích techniků, kteří řeší novou produktovou platformu Velaro Novo, jsou aktivně zapojeni i vývojoví pracovníci dynamicky se rozvíjejícího vývojového centra divize Mobility společnosti Siemens v Praze, Ostravě a v Plzni.