Po zhruba půl roce svého fungování vstoupila jednotná jízdenka na železnici do další etapy svého rozvoje. Od června začala fungovat možnost objednání místenek a od července se připojují se svými komerčními vlaky první dopravci. OneTicket tak nově pokrývá více než 99 procent všech spojů v Česku.
„Za první půl rok provozu systému se prodalo celkem 350 tisíc jízdenek. Vše funguje, jak má. Přestože zapojení tzv. komerčních spojů není pro dopravce povinné, jsme rádi, že se do systému hlásí. Výrazně se tak rozšiřuje možnost cestovat s OneTicket po celé železniční síti Česka,“ vysvětluje ministr dopravy Karel Havlíček.
Komerční spoje na rozdíl od tzv. závazkových neobjednává stát, ale provozují je sami dopravci čistě na své komerční riziko. Tyto spoje jsou provozovány především na trasách Praha – Ostrava a Praha – Brno. Přepravu s jízdními doklady OneTicket zde prozatím nabídnou České dráhy a RegioJet. Postupně se se svými spoji připojí i další dopravci.
Vítanou novinkou je také spuštění prodeje místenek na vybrané vlaky, a to jak pro nepovinně místenkové tak i pro zapojené povinně místenkové spoje. Za první měsíc se jich prodalo téměř dva tisíce. Nabídka místenek je dostupná přímo u konkrétních spojů ve vyhledavači na webu OneTicket.cz nebo v aplikaci OneTicket, dostupné na Google Play či App Store.
„Vzhledem k tomu, že se rozbíhá doba dovolených a řada lidí se rozhodla zůstat v Česku, chceme podporovat domácí cestovní ruch, cestování vlakem a logicky tak začínáme intenzivně komunikovat benefity OneTicket,“ uvádí Havlíček ke kampani, kterou ministerstvo dopravy chystá. Resort dopravy se chce ve spolupráci s agenturou CzechTourism soustředit nejen na výhody jednotné jízdenky, ale také na zajímavá místa Česka, která jsou snadno dostupná vlakem.
„OneTicket není vázaná na konkrétní spoj, takže je ideálním prostředkem při cestách na výlety. Jsme rádi, že lidem můžeme nabídnout nejen místa, kam se podívat, ale i způsob, jak se tam jednoduše dostat,“ upozorňuje Jan Herget, ředitel agentury CzechTourism.