Láká vás poznat zákulisí výroby moderních vlaků a dalších kolejových vozidel? Prohlédnout si místa, kde právě teď vznikají soupravy metra pro Varšavu, RegioPantery pro tuzemskou železnici nebo třeba elektrické jednotky pro Lotyšsko? Pak vězte, že 1. května tuhle možnost máte. Právě první májovou neděli totiž pořádá Škoda Vagonka ve svém areálu na ulici 1.máje Den otevřených dveří.
Ostravská výrobní základna skupiny Škoda Transportation zve všechny zájemce nejen k prohlídce výrobních prostor, ale mezi osmou a třináctou hodinou, kdy se akce koná, nabídne i bohatý doprovodných program. Návštěvníky určitě zaujme možnost zhlédnout výrobu hrubých staveb skříní vozů a montáž vozidel. Prohlédnout si budou moci i nové výrobní prostory, které v ostravské základně vzniky v posledních letech – třeba novou halu povrchových úprav. Velmi atraktivní bude možnost vidět vozy s rozchodem 1520 mm určené pro železnici v Lotyšsku. K dispozici bude ale třeba i nová vlaková souprava push-pull pro Moravskoslezský kraj.
Program Dne otevřených dveří se neponese jen v duchu samotných prohlídek výrobního zázemí. Organizátoři nezapomněli ani na děti, pro které připravili tvůrčí hry a zábavný doprovodný program. „Akce je určena nejen pro fanoušky železnice, odbornou veřejnost, ale určitě i pro rodiny s dětmi. Samozřejmě je po celý den zajištěno i občerstvení,“ sděluje mluvčí skupiny Jan Švehla s tím, že zájemci o návštěvu v rámci Dne otevřených dveří se nemusejí dopředu nijak registrovat.
Ostravská Škoda Vagonka je součástí skupiny Škoda Transportation. Firma je přímým pokračovatelem tradice výroby osobních kolejových vozidel založené dne 12.12.1900 firmou Staudinger Waggonfabrik A.G. ve Studénce. Výrobní program je orientován na produkty v oblasti elektrických jednotek pro příměstskou dopravu, motorových souprav, lehkých regionálních vozidel a osobních přípojných vozů. V současné době pracuje v ostravském podniku více než 1100 zaměstnanců.
Tato základna prošla v nedávné době zásadní modernizací a rozšířením, která zahrnovala výstavbu nové moderní lakovny, zřízení největšího portálového obráběcího centra v Evropě, nebo instalaci svařovacích automatů. Díky investicím se v podniku zvýšily možnosti výroby nových vlaků až o dvě třetiny oproti minulosti a vznikly stovky nových pracovních míst.