Obří zakázku na 1 200 lokomotiv o výkonu 6 700 kW od indických železnic získala společnost Siemens Mobility. Tato zakázka je pro firmu důležitým milníkem v posilování pozice na zajímavém rostoucím trhu – Indie je zemí nových odbytišť pro železniční průmysl s téměř plně elektrifikovanou železniční sítí. Jedná se vůbec o největší objednávku lokomotiv v historii společnosti Siemens Mobility i největší zakázku v historii Siemensu v Indii. Hodnota zakázky je zhruba tři miliardy eur.
Předmětem zakázky je konstrukční návrh lokomotiv, jejich výroba a uvedení do provozu a také 35 let údržby formou tzv. „full service“. Dodávky se plánují na období jedenácti let. Montáž proběhne v továrně indické železniční společnosti v Dahodu ve státě Gudžarát v Indii. Čtyři depa indických železnic ve Višachapatnamu a Raipuru, Kharagpuru a Pune pak vytvoří zázemí pro provádění údržby. Montáž a údržbu lokomotiv bude společnost Siemens Mobility provádět společně se zaměstnanci indických železnic.
„Tyto nové lokomotivy pomohou zvýšit objem nákladní dopravy na jedné z největších železničních sítí na světě a během svého životního cyklu mohou nahradit 500 až 800 tisíc nákladních automobilů. Tato historická objednávka podtrhuje závazek indických železnic dosáhnout stoprocentní elektrifikace železniční dopravy v Indii,“ říká Michael Peter CEO Siemens Mobility.
Moderní lokomotivy budou využívány pro nákladní dopravu v celé oblasti indických železnic a mohou vozit nákladní vlaky o hmotnosti až 4 500 tun rychlostí 120 km za hodinu. S výkonem 6 700 kW budou patřit k nejvýkonnějším nákladním lokomotivám na světě. Budou vybaveny moderními pohonnými systémy, které se budou vyrábět v indických továrnách Siemens Mobility. Digitální platforma Railigent od společnosti Siemens Mobility lokomotivám umožní dosahovat vysoké spolehlivosti i produktivity.
Indie má jednu z největších světových železničních dopravních a logistických sítí, kterou denně využívá 24 milionů cestujících ve více než 22 000 vlacích. Kromě toho má vláda Indie v plánu zvýšit podíl železnice na nákladní dopravě ze současných zhruba 27 na 40 až 45 procent. Indie je jednou z mála zemí na světě, která má téměř plně elektrifikovanou železniční sítí. Jako jeden z nejrychleji rostoucích světových trhů si Indie stanovila jasné cíle v oblasti udržitelnosti a technologií. Indické železnice a indická vláda jsou odhodlány investovat do nejmodernějších technologií, aby mohly dosáhnout do roku 2030 nulových emisí CO2.