Správa železnic vyhlásila tendr na projekt a realizaci instalace ETCS na více než stokilometrovém úseku od státní hranice s Německem do Kralup nad Vltavou. V oblasti zavádění evropského zabezpečovacího systému jde o první zakázku, která řeší výstavbu přímo pro výhradní provoz ETCS včetně následného servisu po celou dobu životnosti zařízení. Vybraný zhotovitel po dokončení projektů a získání příslušných povolení následně provede i stavební práce, zajistí certifikaci celého systému a jeho údržbu. Celkové investiční náklady akce jsou ve výši 11,8 miliardy korun.
Projekt řeší instalaci kompletního zabezpečovacího zařízení a dálkového řízení a vybudování systému ETCS (Level 2). Provoz na trati, která vede z velké části na levém břehu Labe, se bude dálkově řídit z centrálního pracoviště na pražské Balabence, kde dojde k vybavení příslušného dispečerského sálu.
V jednotlivých železničních stanicích a zastávkách budou pro možnost dálkového ovládání upravena a doplněna vnitřní technologická zařízení. Dále v nich dojde k doplnění kabelů v souvislosti s výstavbou kamerového systému a informačního zařízení. Stavbaři současně provedou výměnu, popř. demontáž jednotlivých návěstidel a výměnu zabezpečovacích zařízení na železničních přejezdech.
Součástí úprav bude i snesení nepotřebných částí infrastruktur. V rámci realizace prací se postaví nové objekty pro umístění všech potřebných technologických zařízení. Pro jejich napájení bude zřízena zcela nová lokální distribuční síť 22 kV, tzv. magistrální rozvod.