Netrakční jednotky ComfortJet jsou opatřeny podvozky typu SF 400 s nejvyšší konstrukční rychlostí 280 km/h. Kola a nápravy, pro podvozky skládané v Grazu, se vyrábí v Bohumíně, v závodě největšího evropského výrobce dvojkolí.
Průměr nových kol o hmotnosti 322 kg činí 920 mm, maximálně opotřebovaných pak 860 mm. Pro jejich výrobu byla použita kvalitní kontinuálně litá ocel jakosti ER8 kategorie 1 se zvýšenou mikročistotou, která se běžně používá zejména pro vysokorychlostní projekty. Při obrábění byly rovněž využity výrobní postupy a přesnosti obvyklé pro kola vysokorychlostních jednotek. Minimální drsnost povrchu jízdní plochy a přesné vyvážení kol zaručují komfortní chod celého vozidla. Kola jsou konstrukčně zajímavá ze dvou důvodů. Za prvé jsou osazena speciálním tlumicím kroužkem plochého průřezu, a to z vnější strany kola. A za druhé, deska kola má speciálně optimalizovaný parabolický tvar, a to při zachování přímé střednice desky zajišťující optimální vetknutí desky do věnce a náboje kola.
Nápravy jsou vyráběny z předvalků válcovaných rovněž z kontinuálně odlévané oceli, a to jakosti EA1N kategorie 1. Vyšší stupeň překování, obvyklý spíše pro hnací vozidla, podstatně zvyšuje bezpečnost provozu větší pevností materiálu. Náprava je klasické konstrukce s tím, že je vybavena třemi sedly pro brzdové kotouče. Hmotnost nápravy činí 392 kg, vzdálenost středů nápravových ložisek 2 000 mm, průměr čepů pro nápravová ložiska 130 mm a průměr sedel pro kola 191 mm.
Rozměry a tvarové odchylky kol i náprav jsou během výroby a následně i přejímky kontrolovány na 3D měřicím zařízení a na novém plně automatickém laserovém měřícím zařízení. Z důvodu požadavku na vysokou bezpečnost v provozu při vyšších rychlostech je značení kol i náprav realizováno gravírováním zaoblenou frézou. Tato moderní metoda ve srovnání s ostatními způsoby ražení zcela odstraňuje možnost vniku koncentrátorů napětí.
„Siemens i Škoda představují dlouhodobě naše významné odběratele mezi výrobci, podobně jako České dráhy mezi provozovateli kolejových vozidel. Dodávat pro tento projekt je pro nás tedy důležité,“ uzavírá Marcel Ujfaluši, vedoucí rozvoje obchodu a marketingu.