Ačkoliv se může zdát otázka v nadpisu článku nelogická a laik se diví, ale odborník chápavě kýve hlavou. V Dopravním podniku Praha, a.s. je při dlouhodobém odstavení vozidel v rámci plánovaných i neplánovaných oprav využíván systém jalových (technologických) podvozků. Po vyvázání původních a zavázání jalových podvozků se tramvaj může pohybovat mezi jednotlivými pracovišti, nebo při čekání na komponent s dlouhou dodací lhůtou je vyvezena mimo technologická pracoviště na volnou plochu. Výhodou je, že nejsou po dlouhou dobu blokována zvedací zařízení nezbytná pro jiné operace. Posun tramvaje obstarává speciální technologické vozidlo.
V řadě dopravních podniků jsou k podobné činnosti využívány staré, vyřazené a poškozené původní podvozky, ale Dopravní podnik Praha, a.s. se rozhodl i nadále udržovat technologii oprav na vysoké technické úrovni a to i s ohledem na bezpečnost při práci svých zaměstnanců a proto se rozhodl rozšířit flotilu jalových podvozků o další sady pro tramvaje KT8D5, 14T a 15T.
Na snímcích jsou patrné jalové podvozky pro 15T vyráběné nyní v SKD TRADE, a.s. Tyto podvozky mají vypruženou kolébku a jsou plně otočné a je tedy možné s nimi projíždět oblouky minimálních poloměrů a výhybky. Vypružená kolébka rovněž umožňuje dobré jízdní vlastnosti i na ne úplně ideálním traťovém svršku, jaký často na technologických kolejích bývá.