Nové technické řešení SKF ke kontrole stavu tratí je založeno na stejném systému IMx, který se již používá k monitorování rotujících dílů na podvozku. Zařízení odhalí problémy rychleji a umožní železničním operátorům optimalizovat plánování a provádění údržby tratí.
Údržba a obnovování tratí jsou většinou založeny na vizuálních prohlídkách a plánované údržbě, jejímž účelem je zajistit jejich požadovaný stav. Pro řešení této situace navrhla společnost SKF postup, při jehož vývoji uplatnila svoje řešení a znalosti v oblasti analýzy vibrací. Může tedy železničním společnostem nabídnout nástroje na monitorování stavu kolejového svršku, které mohou za normálního provozu být zajišťovány prostřednictvím vlaků, resp. vibračních senzorů na nich umístěných.
SKF si uvědomuje, jak je čas cenný. Z toho důvodu lze nový systém IMx-Rail pro kontrolu trati snadno a rychle namontovat do vlakové soupravy i dodatečně. K úspěchu IMx-Rail přispívá snadná instalace do stávajících vlakových souprav a jednoduché přizpůsobení údržbovým procesům zákazníka.